part seven = few months later

Uběhl březen, oteplilo se a blížily se první opravdu jarní dny. Bude to znít jako klišé, ale já zase sedím v učebně angličtiny. Bzučí mi mobil na lavici, á esemeska je vždy vítaným narušením hodiny! Od táty, hm. Ale po přečtení se mi srdce rozbušilo rychlostí světla. „Přišel dopis z HMC, jedeš na Seaford College, myslím, že budeš překvapená…“ „Paní profesorko, můžu jít na záchod?“ „Ano, běžte.“ Volám na chodbě mámě(nonstop online), hledáme společně adresu školy. West Sussex. Matně tuším, že to bude někde na jihu, ale nechci si dělat marné naděje, dokud to nezjistím přesně. Půjčuji si, pořád ještě o hodině, od spolužáka iphone (ty technický vymoženosti sou občas celkem fajn!), kde na internetu nacházím mapu GB, a málem pukám, za pobavení celý třídy, radostí. West Sussex je úplně na jihu, kousek od moře a blizoučko k Londýnu!

Po zvonění běžím do knihovny, abych se sama podívala na stránky školy kam jedu. Trochu mě zklamaly, není tam moc informací, ani fotografií, ale ze základního popisu a titulního obrázku vyplývá, že se jedná o menší školu, ležící v obrovském parku. Do Londýna je to 75 min vlakem, k moři 40 km. Jsem úplné rozklepaná a to netuším, že největší šok má teprve přijít. Volám celá nadšená tátovi, který mi mdlým hlasem oznamuje, že jsem dostala stipendium ne na jeden, ale na DVA roky s maturitou! Trochu blednu, nejspíš i zelenám. V hlavě mi běží spousta myšlenek. Když tam pojedu na dva roky, budu mít britskou maturitu(která je, jak bylo zjištěno dodatečně: k ničemu, protože vám tyhle A-level zkoušky nikde kromě VB neuznají), ale zároveň nulovou šanci, že bych se pak mohla vrátit do své původní třídy. Naštěstí si to nemusím rozhodnout teď, stačí až na konci svého prvního roku na Seaford College. Doma rozbaluji celou velkou obálku s brožurami a přihláškami. Co nejdříve musím napsat děkovný dopis řediteli Seafordu a poslat ho zpět i s vyplněnými přihláškami.

File:Seafordcollegelogo.jpg

 

 

Co píše o Seafordu Wikipedie?

 

Zároveň jsem dostala mail od koordinátora projektu v Anglii, který mi napsal několik rad a doporučení, co se týče hospodaření s penězi, oblékání a tak podobně. Zarazil mě dovětek, že bych se po několik následujících měsíců měla velmi pečlivě a svědomitě věnovat studiu angličtiny. Denně nejméně hodinu :) Áha, tak to jo :)

Zanechat Odpověď

