Maraton po úřadech :(

Na schůzce nám bylo řečeno, že bychom náš zahraniční pobyt měli nahlásit ve VZP, a to z jakýchsi podivných důvodů, které my smrtelníci stále nechápeme, ale také aby nám byl onen rok započítán do důchodu(což nechápeme ještě víc, protože před lety byl schválen zákon, který říká, že lidem narozeným roku 1963 a později, již NEBUDOU studia započítána do důchodového věku. Tomu se říká prosím česká byrokracie…). Než se nadšeně vydáte do pobočky VZP v ulici Na Perštýně (na Flóru nechoďte, jenom vás tam pošlou na Perštýn…), chvíli počkejte a poslechněte si jak ono to vlastně celé je. Dorazily jsme s mamkou celé upachtěné na pobočku pojišťovny(druhý pokus – Perštýn), a zastavily se před tou krabičkou na které namáčknete co potřebujete a vyjede vám číslo přímo ďábelské, určující, kolik času se budete v nevětrané místnosti dusit. My si nebyly jisté, kterou kategorii máme zvolit a tak jsme se s nadějí v hlase obrátily na VOLNOU pracovnici u vedlejšího stolku, cože si to máme namáčknout. „Nemluvte na mě, pracuju, vymáčkněte si informace zákazníkům. „Ale my chceme jenom vědět CO si máme…“ „Informace zákazníkům, nashledanou“. Tak jsme to riskli a zmáčkli hned první volbu, kupodivu byla správně. Vyčkali jsme si frontu(bylo před námi asi 15 lidí) a sedli si k sympatické úřednici(oprava: k sympatičtější než byla ta první). Ta nám řekla že nejdřív musíme na ministerstvo školství, tam donést, cituji: „rozhodnutí o přijetí na školu v UK – od ředitele školy“ a oni vám tam „na počkání“ vystaví potvrzení. „S tím se vrátíte sem, slečno-“ Pak mně přejela pohledem: „-teda spíš mladá paní.“ (to si ovšem nezadá s příhodou z VZP na Flóře, kde mě při požadavku o příspěvek na rovnátka považovali za MOU VLASTNÍ MATKU a ta je prosím ročník 1955!! x() no prostě…nemám slov. )

Kontakty a otevírací doba VZP

Ale zpátky k tématu. Ještě že jsme to nechtěli vyřizovat ten samý den!

Po víkendu jsem zašla na MŠMT – ministerstvo školství, sídlící na adrese Karmelitská 7, kde mi vrátná prozradila budovu, patro a místnost, kam dojít a na koho se ptát. Vše bylo správně, až na tu osobu, takže jsem 10 minut vykládala nějaké paní co potřebuji, ta mě pak přerušila a oznámila mi, že to nedělá ona, ale kolegyně Mayerová. Aha. „A kde ji najdu?“ „Má dovolenou.“ Super.

Dala mi odkaz na internet, kde najdu formuláře ke stažení, které vyplním, škola mi musí napsat ne nějaký dopis o přijetí, ale kdy PŘESNĚ tam nastupuji, předměty, které studuji, jak dlouho tam asi budu studovat a další věci. A to se všechno dělá až poté, co do školy odjedu. Ministerstvo žádost „posoudí“, do 30ti až 60ti(takže spíš 60ti…) dnů dá vědět rodičům o rozhodnutí a předá jim 5 exemplářů jakéhosi rozhodnutí, z nichž jeden se poté odnese na VZP. A to samé po ukončení studia, z důvodu důchodového pojištění. No já se picnu. Ale nebudu škodolibá, nenechám vás obíhat pražské úřady(i když musím říct, že na MŠMT mají velmi pěknou zahradu a výhledy ze třetího patra budovy C) a všechno vám to tady popíšu a přidám odkaz na formuláře i s kontaktem na milou paní Mayerovou(snad až jí budete potřebovat, vratí se už ze své(jistě zasloužené)dovolené…)

Takže 3 listy formulářů s pokyny přizdobily už tak dost vysoký komínek papírů, neodmyslitelně patřících k tomuhle dobrodružství…

Někde jsem četla, že v Británii lze většina byrokracie udělat přes internet, a když už se musíte obtěžovat na úřad, dají vám tam kávu a obletují vás tam jako opravdové ZÁKAZNÍKY, ne jako bychom všichni byli obtížný HMYZ, který má v popisu práce obletovat úředníky…Za toto info neručím, ale nevadilo by mi, kdyby vlna pokroku dorazila i k nám dřív, než budu tuhle ubohou demonstraci české zakrnělosti nucená absolvovat častěji…

Takže…formuláře a kontakty MŠMT

Zanechat Odpověď

