ÚNOR, Karel Toman (sbírka Měsíce)

V tichu a samotě člověk slyší zemi. Přestože k němu z dálky doléhají ohlasy války, v přírodě je něco, co dává naději na lepší budoucnost. Země se pomalu chystá na jaro. Sníh taje a voda z něj proudí. Zamrzlá krajina tuší nový začátek a z toho může člověk čerpat naději i pro sebe…

31. ledna 2012

Pro valnou většinu studentíků a žáčků – pro maturanty naposled v tomto zimním období – byl včerejšek dnem vysvědčení. Mě dopadlo celkem slušně, proto když jsem se v povznesené náladě odebírala v Sibiř proměněnou Prahou domů, neočekávala jsem nic, co by mi mohlo k radosti ještě přidat. A ono přece Veselý obličej Otevřela jsem mail a co nevidím “Your UCAS application status has been updated”! S tlukoucím srdcem a představou odmítavé odpovědi ze všech univerzity před rozostřeným zrakem zadávám přihlašovací údaje do systému, když se mi to napotřetí daří, jsem již blízko srdeční příhodě.

University College London (žebříček hodnocení ZDE) mi nabídla místo, pod podmínkou vynikajících výsledků z maturity, zejm. ze zeměpisu!!!

Následoval rituální tanec doprovázen hrdelními (jsem nemocná a hlas mi co chvíli mutuje do neuvěřitelných končin) výkřiky, za které by se nemusel stydět nejeden novozélandský domorodec.

To, že mi bylo nabídnuto místo, projeven zájem abych na UCL studovala, pro mě znamená moc. Je to jakési ujištění, že na to, studovat prestižní britskou univerzitu mám, o čemž jsem mnohokrát během přihlašovacího procesu zapochybovala

Nicméně zdaleka ještě není vyhráno, takže hned…

1. února 2012

…zakládám přihlášku u Bakaly, s jejímž vyplněním nicméně počkám až budu vědět odpovědi ze všech univerzit v Británii, i z českých NSZ…

Přeji vám všem krásný den (aspoň tolik, jako byl můj včerejší) Veselý obličej

One thought on “ÚNOR, Karel Toman (sbírka Měsíce)

  1. Čestitam! Znači, da imaš znanje i na prestižnu englesku školu, što je razlog k radosti.
    Istoveremeno sam tužna, jer znam da bez stipendija studiranje na svjetoznamom sveučlištu ostane samo san.
    Školarina je cool, priča se u ČR: radujte se bogataši, i vaša glupa djeca će studirati, jer pamenta ali siromašija djeca ostaju iz vana, kao u Engleskoj ili USA. Ali možda je to i cilj. Mlada inteligencija je opasna za establišment.

Zanechat Odpověď

