Apríl!

Kalendář se přetočil zase o měsíc dopředu (ani nevím jak, vždyť před chvílí byl přeci ještě únor!), a za oknem se na nás “směje” správné aprílové počasí. Ale moje aktualizace v systému UCASu, objevivší se právě na přelomu měsíce naštěstí aprílovým vtípkem nebyla a já mám dokonce už i doporučeným dopisem potvrzeno, že pokud se budu v květnu u matury tužit, přivítají mě v Edinburghu s otevřenou náručí! Veselý obličej

A jaké je tedy celkové skóre?

image

ad1: University of Bristol … podmínkou přijetí jsou 1 1 1 z angličtiny, matiky a zeměpisu a ne hůř než 2 2 z dějepisu a češtiny. Nicméně vzhledem k tomu, že Bristol se nachází v Anglii, platí se zde £ 9.000  ročně a oborem studia je samotná geography, nabídku jsem odmítla.

ad2: University College London … podmínkou je průměr u maturity nejhůře 1.5 s 1 ze zeměpisu a zkouška z anglického jazyka (IELTS, TOEFL etc.). Škola sice také vybírá od občanů EU školné, ale vzhledem k tomu, že se nachází v Londýně, kurz Environmental Geography má skvělou anotaci a univerzita samotná je na 7. pozici v žebříčku hodnocení světových univerzit, zdá se mi poměr cena/výkon  příznivý. Mám ji jako záložní/insurance volbu.

ad3: University of Edinburgh … aneb moje vysněná škola. Jako na potvoru žádají nejvíc – samé jedničky u maturity plus jazykovou zkoušku. Na druhou stranu mě jakožto obyvatele členského státu EU zbavují povinnosti platit školné, což je celkem “nezanedbatelná” částka. Kurz Geography with Environmental Studies je zajímavý mimo jiné také širokou nabídkou tzv. fieldtripů, aneb výletů spojených s praxí v daném oboru, které považuji za obrovskou příležitost /mezi lokality, které univerzita nabízí patří také Island, samozřejmě různé části UK, Indonésie nebo JAR). Za další benefit považuji možnost profilovat se humanitním nebo přírodovědným směrem a to volbou předmětu od II. ročníku dále. Suma sumárum: Edinburgh je pro mě numero uno a v UCASu ho proto stavím na nejvyšší pozici.

ad4, 5: St. Andrews, LSE … neúspěšné, co se týče LSE byla jsem pozvána na přijímací zkoušky, které jsem měla psát v kanceláři British Councilu (pokud by někdo někdy potřeboval, je dobré obrátit se přímo na paní Matuškovou:

Pavlina Matuskova | Examination Services Officer
British Council | Bredovsky Dvur | Politickych veznu 13 | 110 00 Prague 1| Czech Republic
T +420 221 991 129 |F +420 224 933 847 |E
pavlina.matuskova@britishcouncil.cz)

nicméně po  zjištění jejich obsahu (+-20 příkladu z matiky, samý derivace) jsem usoudila, že pokud po mě tohle chtějí při přijímacím řízení, co asi přijde na škole a zkoušku si nakonec nezaplatila (logistika a administrace se pohybuje okolo 4.000 Kč).

St. Andrews se řadí svou tradicí, náročností (a vybíravostí) k univerzitám typu Oxford nebo Cambridge, takže odmítavou odpověď jsem brala tak trochu jako matter of a fact.

Zpátky k Ediburghu: již jsem si podala žádost o přidělení koleje, přičemž jsem prožila jeden ze svých klasických britských šoků, když na mě vyskočil obrázek kolejí aka moderního apartmánu:

zdroj: ed.ac.uk

 

nebo jídelny, resp. restaurace luxusního hotelu?

zdroj: ed.ac.uk

Vím, že tohle jsou věci povrchní, nepodstatné, ale čas od času si jednoduše nemůžu pomoct…

Na facebookové stránce nás podstoupivších přijímací řízení jsem se seznámila s jedním klukem z jihu Francie, Thomasem. Minulý týden se byl ve Skotsku podívat (a zjevně utrpěl lehčí šok, protože jakožto člověka trvale připečeného z francouzské riviéry ho musel sněhový poprašek na ne zrovna vlídném Severomořském pobřeží (natož v dubnu!) naprosto konsternovat). Potvrdil mi ale, že přes takřka nelidské (haha) přírodní poměry je Edinburgh město krásné, plné studentů a (což je třeba pro mě dost podstatné), zeleně a snahy o ekologický přístup.

A vůbec, celá skotská příroda mi svojí nespoutaností, tajemnými hrady a doslova magickými sceneriemi naprosto učarovala.

image

Konec fantazírovaní, sice jsem dneska spočítala asi 100 příkladů z matiky a pánové x, y & z už mi svorně lezou krkem (přičemž sinus s cosinem se připravují ke startu), nicméně jestli mám celou tuhle taškařici dotáhnout do konce, nebude to jen tak.

Takže přeji hezké Velikonoce, nepřežeňte to s čokoládou a dalšími surovinami tekutější konzistence a já si jdu zopáknout dějepis.. že by třeba číslo 13 – První projevy průmyslové revoluce; Anglie jakožto “dílna světa” ? Veselý obličej

(a k tomu si pustím písníčku od keltské/punk kapely The Tossers)

______________________________________________________________________

Poznámka pod čarou z wiki:

Often, the term Celtic music is applied to the music of Ireland and Scotland because both lands have produced well-known distinctive styles which actually have genuine commonality and clear mutual influences; however, it is notable that Irish and Scottish traditional musicians themselves avoid the term „Celtic music,“ except when forced by the necessities of the market. The definition is further complicated by the fact that Irish independence has allowed Ireland to promote ‚Celtic‘ music as a specifically Irish product. In reality, the terms ‚Scots/Scottish‘ and ‚Irish‘ are purely modern geographical references to a people who share a common Celtic ancestry and consequently, a common musical heritage.

SIOBHAN = Irish name

One thought on “Apríl!

Zanechat Odpověď

