Dieta jménem “self-catered” ubytování

Už je to týden, co jsem přijela do Edinburghu a za těch 7 dní jsem měla poměrně hodně příležitostí, prokázat si svoje “kuchařské” umění. V uvozovkách proto, že při sebemenší špetce sebereflexe musím uznat, že moje kulinářské klenoty mají do opravdového vaření dost daleko.

První a asi nejvážnější problém, se kterým se tu setkávám je, že jídlo obecně, hlavně pak jeho zdravější a čerstvější formy, je opravdu mnohem, mnohem dražší než u nás. Pro zachování vlastního zdravého rozumu jsem si nedělala poznámky, kolik jsem za jídlo utratila,ale bude to tak 80% veškerých mých dosavadních výdajů. Pro ilustraci, včera večer, cestou ze zkoušky orchestru jsem se stavila v Lidlu (tzn. jeden z nejlevnějších obchodů co tu je, i když velké superstores dál od centra budou asi levnější, ale tam se dostanu až v neděli) abych si koupila nějaké jídlo na další dny. Za mlíko, pytlík brambor (v supermarketech se všechna zelenina prodává zabalená) a nejlevnější sušenky jsem platila 2.5 libry (!).

Dalším, neméně palčivým problémem je, že značný podíl surovin je mi neznámý a nevím, jak je používat a jestli mi budou chutnat. Například právě ze zeleniny je tak polovina dost podivně vypadající, ani nevím, jak se jmenuje, natož jak chutná, nebo jak se připravuje.

Právě taky z těchto důvodů je moje kuchtění dost omezené a obávám se, že jídla, která podstupuju, mají do zdravého, nutričně vyváženého stravování hodně daleko.

Takže co jsem tu za tu dobu snědla?

SOBOTA: v hostelu jsem snídala klasickou bílou bagetu z Tesca a kafe

                odpoledne jsem měla jablko ještě z domova a kus čokolády

                večer jsme šli na zdarma burger, hranolky a cibulový kroužky (mňam!)

NEDĚLE: díky své objevené chuti pro maso jsem si dala “Scottish Breakfast”

e7438384fa5d11e18a411231381a43e7_7

               to mi stačilo až do večera, kdy jsem měla jogurt s marmeládou

… takhle nějak to probíhalo dost často s výjimkami, kdy jsem vařila/pekla:

– snídám obvykle ovesné vločky s mlékem nebo jogurtem, nebo toasty dělané na pánvi s marmeládou/medem + kafe/černý čaj s mlékem

– těstoviny na osmahnuté cibulce se šťávou z fazolové konzervy, do které jsem se díky absenci otvíráku nemohla dostat a povedl se mi vydloubat jen malý otvor. Posypáno nedobrovolně asi tak půl kilem bazalky. K tomu salát+cherry rajčátka+cibule

– rybí prsty se zbytkem salátu pokapaným balsamikem

– fazole z konzervy, do které jsem se díky hladu konečně probojovala pomocí kapesního nože, vaječná omeleta s cibulí

– salát jako posledně, tentokrát s jogurtem, ochucený náhodným výběrem koření z domova + palačinky (MŇAM!!!)

Uvidím, jak bude kuchtění probíhat až začne škola, já budu zavalená prací a nebudu nic stíhat. Natož vyvařovat. CO ale vím určitě, je, že chci chodit jednou týdně na větší nákup do supermarketu dál od bytu (mám teď svoje super kolo a spolubydla mi půjčí krosnu Veselý obličej s otevřenými ústy ) a do dražších obchodů v centru chodit minimálně. No a samozřejmě snažit se odolat pokušení stravovat se venku, i když třeba taková mega monstrózní porce kari za 3 libry čas od času neuškodí Veselý obličej

Mějte se, a ti z vás, které ještě živí maminka, važte si jí za to, co já bych teď dala za její výbornou kuchyni…

Zanechat Odpověď

