Začala škola

Dneska už je čtvrtek prvního týdne opravdového studia na univerzitě. Pro mě je to celkem šoková terapie, protože jsem najednou přešla jak ze středoškolského do vysokoškolského systému, tak z evropského do anglosaského a navíc ještě v cizí zemi.

V pondělí a úterý jsem měla první přednášky, zatím pouze úvodní, seznamující nás se strukturou výuky, deadliny pro eseje a dalšími podstatnými informacemi.

Jak už jsem zmiňovala, mám Human Geography a Introduction to Politics and International Relations no s třetím předmětem pořád ještě trochu bojuju. Z jednosemestrální němčiny sešlo, protože by pro mě prý byla moc easy (říkala to profesorka), pak jsem se zapsala na Dánštinu, z té sešlo, protože se najednou objevila hodina navíc a zrovna v době kdy už mám jinou přednášku, no a tak nakonec doufám v zapsání na hard-core German 1, která je 6 hodin týdně a má za úkol nás do konce roku dostat na stejnou úroveň, jako je teď moje angličtina. No nazdar. Nicméně můj personal tutor, se pořád ještě neozval s odpovědí, tak za ním budu muset dnes asi (zase Překvapený veselý obličej) zajít.

Co se týče mého rozvrhu, doufala jsem původně, že se mi podaří udržet pátek volný, nicméně s tou intenzivní němčinou a seminářem z politologie mám 2 odpolední hodiny i v tento den. Trochu mi vadí, že mám přednášky a cvičení rozázené po celém dnu, takže někdy je tam čas tak akorát na to dojít domů a zase zpátky, nebo dojít do knihovny, najít knihy a moct je zrovna vrátit. Jinak mám ale denně průměrně tak 3 hodiny (50ti minutovky) v rychlém sledu za sebou, v liché týdny a od 3.týdne méně protože odpadne workshop na psaní esejí a critical reading a taky nemáme cvičení z Human Geography.

Ve středu jsem zameškala přednášku z geografie a němčinu a to díky svému parádnímu výletu do Birminghamu na pohovory stipendijního programu banky Lloyds.

Do toho se na začátku letošního roku přihlásilo několik tisíc prváků-vysokoškoláků, přijatých na 6 UK univerzit: Oxford, UCL, Bristol, Warwick, Sheffield no a samozřejmě Edinburgh. Poměrně komplexním příjimacím řízením, které zahrnovalo mimojiné telefonický pohovor prošlo až do posledního kroku 288 studentů, pozvaných do tzv. assessment centres po celé VB. Na mě padlo náhodnou volbou zrovna to v Birminghamu, asi 5 hodin vzdáleného města v anglických West Midlands (město se proslavilo budovou Selfridges z dílny Future Systems Architects, mimojiné Jana Kaplického).

birmingham street scene

Dorazila jsem tam už v úterý večer, ubytovala se v krásném hotelu v centru města a následující den mě čekaly pohovory.

Celý den byl koncipován jako pracovní den stážisty ve fiktivní bance. Každý jsme měli svůj osobní časový plán plný schůzek, meetingů a briefingů a museli ho dodržovat. Z prvních dvou “cvičení” jsem měla poměrně dobrý pocit, jednalo se o analýzu zprávy o situaci v bance, návrzích na její zlepšení atp. provedenou formou naší prezentace. Po tom co jsem se odhodlala a navzdory radám neinvestovala do hypoték a bankéř co se mnou pohovor dělal ukázal palce nahoru jsem si trochu oddychla.

V následujícím pohovoru o osobních schopnostech a dovednostech jsem využila snad všechny aktivity, které jsem kdy v životě zkusila: hru v orchestru, vedoucování na táboře, campaigning pro FairTrade, plesový výbor… no snad to mělo aspoň nějaký efekt Veselý obličej

Nicméně posledním cvičením jsem to dost zabila. Jednalo se o imitaci meetingu banky, která mám investovat do zlepšení přistupnosti pro postižené jedince. Ač jsem se snažila, co to šlo, tak prostě v plynulosti diskuze jsem nemohla rodilým angličanům z Londýna /což byli kromě mě všichni/ stačit. No uvidíme, výsledky budou 8.10. …

Potom už jsem se vydala na cestu vlakem domů, přišlo mi, že trvá věčnost, ale aspoň jsem si ji krátila čtením knihy na přednášku následující den, poté čtením Timesů, které mi přenechal jeden hodný spolucestující a nakonec fotografováním okolní krajiny.

2012-09-19 20.22.312012-09-19 20.23.002012-09-19 20.23.352012-09-19 20.23.59

Jinak dnes je v Edinburghu poměrně zataženo a chvílema i prší, takže jsem od rána zavřená v pokoji, poslouchám Mahlerovu první symfonii a snažím se konečně dočíst povinnou četbu na dnešek odpoledne.

Taky se musím pochlubit jídlem, které jsem si ukuchtila minulý víkend Veselý obličej s otevřenými ústy

2012-09-15 16.40.19-1  

Losos s petrželkou, pozdní brambůrky ve slupce na kmínu.

2012-09-15 18.51.33-1

Palačinky s čerstvou nektarinkou/švestkou.

2012-09-15 19.03.36-1

Moje nová zahrádka na kuchyňském okně.

2012-09-16 11.22.41-1

Nedělní snídaně – čerstvý chleba s máslem a čedarem, jogrt s banánem a sušenkami.

Přes týden to jde s úrovní stravování trochu z kopce, ale už se jako malá těším na návštěvu Morrisons, kde si zase dokoupím nějaké ovoce a pečivo a budu moct vesele vyvařovat dál.

Přes víkend bych se taky chtěla konečně vyhrabat na Arthur´s Seat, aneb jak mu moje spolubydla roztomile přezdívá dead vulcano. Mrkající veselý obličej 

No a v neposlední řadě mě čeká politologická přednáška s večeří a následným tradičním skotským tancem (nedám si ujít JEDINOU příležitost poskočit si Veselý obličej s otevřenými ústy)

 

No tak já se jdu zase učit, přeji příjemný den všem vám “dole na jihu”.

H xxx

Zanechat Odpověď

