Střídání stráží

Dneska jsou to přesně na den 2 měsíce, co jsem se přestěhovala na kolej, a 2 měsíce a téměř přesně 24 hodin, co jsem přistála na Edinburghském letišti.

Článek, co se dnes chystám napsat, bude trochu odlišný od všeho, co jste doposud měli možnost číst. Bude dost osobní.

Kdo čte moje výtvory pravidelně, si možná ještě vzpomene na článek Život po francouzsku (kdo ne, najde ho ZDE). Publikovala jsem ho poměrně nedávno, nicméně berte v potaz, že jsem text psala delší dobu před samotným vystavením na blog. No a právě skutečnosti popsané v posledním článku vedly k dramatickému začátku listopadu, kterým jsem se prokousávala celých posledníc 8 dnů.

To se takhle jednoho krásného dne ten #@!%#@!%, říkejme mu pro jednoduchost  Francouz, kamarád mojí spolubydlící z Tolouse, zčistajasna rozhodl, že je mu nájemné na koleji příliš vysoké, ačkoliv před 2ma měsíci, jako my všichni tady, podepsal smlouvu na celý akademický rok. “Poupravením” dopisu z jeho univerzity do verze, že nedostává erasmácký stipendium, se mu podařilo donutit manažerku ubytování aby mu smlouvu dovolila vypovědět. Nicméně Francouz (obecně velmi sympatický, skromný chlapec, mezi jeho perly patří “Cambridge is shit, just stupid people go there” – u čehož jsem si vzpomněla na kamarádku z Trinity College a měla jsem chuť ho uškrtit, nebo taky “Well she is Czech, she can very well be a Nazi” po čemž jsem se – bohužel – nezmohla na nic než lapání po dechu. Měla jsem ti tehdy sakra Pepo dovolit ho praštit!), neměl náhradní ubytování (ne, že by ho hledal).

Řešení bylo nasnadě. Přestěuje se k nám! A tak jsem, aniž bych se nadála, získala dalšího spolubydlícího. Tento tráví 24 hodin denně u nás, zavřený v obývacím pokoji (společné části bytu btw), důsledkem čehož v pokoji není k hnutí, já musím jíst ve stoje v kuchyni nebo u sebe v pokoji, což je trochu unpraktisch. Všude po obýváku jsou jeho věci – oblečení, spacák, deka, ručníky atp atp. Upřímně musím přiznat, že taky dost páchne (kouří asi tak krabičku denně a myje se tak jednou týdně, odhadem). O tom že spotřebovává energii navíc a my všechno nad průměr spotřeby pro 3 lidi musíme platit zvlášť už se ani nezmiňuju. Tu urvanou zásuvku a zničenou omítku od fotek všude po zdech bude muset taky někdo zaplatit. No ale já to rozhodně nebudu.

Co je asi největší bomba, že takhle chce u nás squattovat až do Vánoc! Super, že, ještě že jsme se na tom dohodli všichni co v bytě bydlíme (sarkasmus) !

No, long story short, jelikož naše vztahy se spolubydlícíma nebyly nikdy úplně vřelé, usoudila jsem, že je největší čas vzít nohy na ramena. Po 2.5 dnech (!) – viva la česká byrokracie – jednání s ubytovací manažerkou (která měla řečeného Francoze mimojiné taky plný zuby) mám nový pokoj, dokonce na koleji, kterou jsem si původně vybrala!

Má to háček v tom, že až do Vánoc je k dispozici jen single room, tudíž si týdně (!) připlatím asi 40 liber. Nicméně po probdělých nocích, kdy mě ve snu pronásledovala francouzská armáda v baretech až do koupelny (a toto bohužel není vtip), hodinách probrečených do šumícího Skypu via Česko a nekonečných záchvatech tichého vzteku, když vlezu do kuchyně a ta je od stropu po podlahu celá oblemtaná olejem a tuňákem z konzervy, jsem vděčná za cokoliv.

Blízko to budu mít taky do fitka, kam stojí měsíční vstup neuvěřitelně nebritských 2.50 liber, blíž je také milovaný Morrisons s mňam jídlem, i lesopark, kde se dá běhat.

Dost jsem přemýšlela nad tím, jestli prostě nepřeháním, kdo mě aspoň trochu zná, ví, jak jsem “úchyl” na pořádek a řád. Nicméně jsem pokaždé dospěla k závěru, že nastěhovat si do bytu (ilegálně btw) spolubydlícího navíc, ani se nezeptat, jestli jsem s tím srozuměná a dělat jakoby nic úplně v pořádku není.

Zítra odpoledne se stěhuju, pomůžou mi 2 kamarádi z Česka, co jsou tu ve druháku, takže až se ozvu příště, bude to už z “veselejší” IP adresy…

Dobrou noc.

H.

Zanechat Odpověď

