Leden

Tak dneska je to 17 dní, co jsem se vrátila do Skotska a soudím, že to už je doba dostatečně dlouhá na to, nějak ji reflektovat v příspěvku (a taky mi bylo připomenuto, že už jsem ostudně dlouho nic nenapsala).

Usoudila jsem, že jelikož už jsem tu nějakou dobu a nejsem ze všeho tak vyjukaná, v druhém semestru využiju mnohem víc příležitostí, které univerzita nabízí, a také, že si najdu part-time job. To byly jaksi top-položky na mém “to do” seznamu do roku 2013 v kolonce LEDEN (něco jako předsevzetí, ale bez toho ošklivého slova, před-se-vze-tí).

Jak už jsem se zmiňovala na podzim, v rámci studentské univerzitní unie funguje spousta societies, takových spolků zaměřených v podstatě na všechno, od sportů a umění (jako je například Music Society, v rámci které funguje i symfoňák), přes Come Dine With Me Society, Baking Society až po Whisky Society Water of Life Society a Wine Tasting Society (které nejsou, jak jsem byla svědkem, ničím jiným než záminkou jak se ožrat v rámci studia – jako kdyby byla nějaká záminka potřeba Veselý obličej s otevřenými ústy)

No a tak jsem od ledna začala chodit na swing (je to sranda to vám povím, a taky musím vzít zpět všchno špatné, co jsem si třeba kdy pomyslela o tanečním umu Čechů – proti místním jsme vicemistři Evropy. Nehledě na vlnu červenání a šepotání, když lektor zadá instrukci typu “chytněte partnerku pevně za boky”). C´mon, není nám 15 … Veselý obličej s vyplazeným jazykem

clip_image002

Občas mám v plánu zajít na zumbu (a nesmějte se, je to fakt celkem sranda Veselý obličej s otevřenými ústy ), jen mi to zatím nevychází tolikrát, jako bych chtěla, často se mi kryje s prací…

clip_image002[6]

No a poslední šílenost aktivita, kterou jsem začala provozovat, je takzvaný Body Blitz, neboli intenzivní cvičení spojující kardio a posilování v místním gymu. No, představte si to asi takhle nějak (a promiňte mi mou neschopnost tvořit realisticky vypadající koláž Veselý obličej s otevřenými ústy ):

clip_image004[7]

Ehm, no a když tedy přežiju tuto páteční seanci s Tolkienovým Bílým skřetem (pro ty, kteří nerozkódovali mé umělecké dílo), čeká mě o víkendu vstávačka v 6 (ó jak jsi mi chyběla) a pěší půlhodinová cesta do práce. Pracuji v obchodě s kontinentálními delikatesami Victor Hugo, obchodě založeném už v roce 1940 francouzským párem, který do Británie utekl před nacisty. Práce je to zajímavá v tom smyslu, že se pořád pohybuju v blízkosti vynikajícího jídla (co na tom, že ho nesmíme jíst Veselý obličej s otevřenými ústy) a prostředí obchodu/”bistra/kavárny” je moc příjemné. Co už tak fajn není, je že jedeme na 11ti hodinové směny, během které se (doslova) nezastavíme.

O to komičtěji působí šéf, trochu nabubřelý Skot, který přijde 5 hodin před zavíračkou, objedná si kafe a bagetu, sedne si ke stolku přímo před pokladnu, na iPadu si kouká na filmy a 150x dokola nám pouští Les Misérables soundtrack, protože tady v Británii teď všichni “Les Mis”, jak mu familiérně přezdívají hrozně “adorujou”, takže my musíme, povinně, taky.

Můj oblíbený song?

AT THE END OFTHE DAY

Kupodivu. Prozatím mě moje nově nabytá práce (mimojiné kvůli předpotopnímu vybavení obchodu – jsme přece tradicionalisti, délce směny, zákazu pití a jedné 20ti minutové pauze na 12hodin práce – přivedla k bezmeznému respektu k Dickensovské Anglii a její working class).

No – nicméně, pojďme to zakončit na trochu příjemnější notě, dneska se po zdánlivě nekonečné době ukázalo v Edinburghu sluníčko a jelikož mám dnes volno od školy i práce, tak jsem okamžitě vyběhla na kopec ke královské observatoři.

IMG_0525

Poněkud seschlý národní symbol Skotska.

Tam někde hooooodně daleko je Norsko Veselý obličej

IMG_0534

IMG_0537

Skotská královská observatoř

Tak vám přejí šťastné vkročení do nového roku, brzy je tu krátký únor a s ním další peripetie, které mnou nejspíše trochu zamávají po mém evropském poli působnosti a jeho budoucím pokračování. Stay tuned! Veselý obličej

H.

3 thoughts on “Leden

Zanechat Odpověď

